16 Σεπτεμβρίου 2011

Η οικονομία της "διαχείρισης της αντίληψης"!

"Ο ΠΟΛΕΜΟΣ είναι ΕΙΡΗΝΗ, η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είναι ΣΚΛΑΒΙΑ , η ΑΓΝΟΙΑ είναι ΔΥΝΑΜΗ" 
~ Σλόγκαν του IngSoc, George Orwell, 1984

Ο Μεγάλος Αδελφός σε παρακολουθεί.
Ή τουλάχιστον, αυτό θέλει να νομίζεις...
H σημερινή ελίτ δεν έχει κανένα σκοπό να επιλύσει κανένα πρόβλημα, κυρίως γιατί δεν είναι σε θέση να επιλύσει κανένα πρόβλημα. Το μόνο που προσπαθεί να κάνει είναι να διατηρήσει το κατεστημένο και να παραμείνει σε θέσεις εξουσίας μέσα στην κοινωνία. Εκμεταλλευόμενη δε και το χρηματοπιστωτικό σύστημα, η ελίτ επιχειρεί να κερδίσει γιγαντιαία ποσά από εικονικό χρήμα, τα οποία θα χρησιμοποιήσει μετά για να εγκαθιδρύσει μια νέο φεουδαρχική οικονομία, με την ίδια στην κορυφή της πυραμίδας.

Ένα από τα βασικά εργαλεία της ελίτ είναι η μαζική καμπάνια "διαχείρισης της αντίληψης", όπως αποκαλεί ευφημιστικά την προπαγάνδα. Ο βασικός στόχος αυτής της προπαγάνδας είναι να πειστεί το κοινό να συνεχίσει να πιστεύει όσο περισσότερο γίνεται στους υπό κατάρρευση θεσμούς και σε μια καταναλωτική οικονομία βασισμένη στο χρέος.


Ο πόλεμος για το μυαλό σου μαίνεται

Άλλοι ευφημισμοί που χρησιμοποιεί το κατεστημένο είναι λχ η λέξη "πειθώ", η οποία πάει χέρι-χέρι με τα πιο σατανικά "διαμόρφωση του περιεχομένου" και "ορισμού του θέματος της συζήτησης". Φυσικά, στην κανονική ελληνική γλώσσα αυτό ορίζεται ως προπαγάνδα. Παρόλα αυτά, το πολιτικό προσωπικό με επικεφαλής τον μέγα διανοητή και σημερινό "πρωθυπουργό" Γιωργάκη Junior, καθότι κατά βάση αμερικανάκια, έχουν πάρει στα χέρια τους εγχειρίδια του Πενταγώνου τα οποία αναφέρονται σε επιχειρήσεις ψυχολογικού πολέμου (psy-ops) και πληροφοριακού πολέμου (info war) με τον ευφημιστικό τίτλο "Διαχείριση της Αντίληψης".

Στην Wikipedia μπορούμε να δούμε τον ορισμό της διαχείρισης της αντίληψης (perception management), όπως τον δίνει το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ:

"Οι πράξεις που μεταδίδουν ή/και αποκρύπτουν επιλεγμένες πληροφορίες και σκοπεύουν το κοινό ξένων χωρών με βασικό στόχο να επηρεάσουν τα συναισθήματα, τα κίνητρα και την αντικειμενική τους σκέψη, καθώς επίσης και τα συστήματα πληροφοριών και τους ηγέτες των χωρών αυτών, με στόχο να επηρεάσουν τις επίσημες εκτιμήσεις και στο τέλος να οδηγήσουν σε ξένες συμπεριφορές και επίσημες δράσεις οι οποίες είναι στο συμφέρον των στόχων μας. Με διάφορους τρόπους, η διαχείριση της αντίληψης συνδυάζει την προβολή της αλήθειας, την ασφάλεια των επιχειρήσεων, απόκρυψη και εξαπάτηση και επιχειρήσει ψυχολογικού πολέμου".
Οι βασικοί μηχανισμοί του εγχειριδίου του Πενταγώνου είναι κλασικές προπαγανδιστικές τεχνικές. Ας δούμε ένα μεταφρασμένο απόσπασμα από την Wikipedia:Επίσης στην Wikipedia μπορούμε να δούμε και αυτό:
"Υπάρχουν εννέα στρατηγικές για την διαχείριση της αντίληψης. Αυτές περιλαμβάνουν:
Προετοιμασία – Υιοθέτηση ξεκάθαρων στόχων και η γνώση της ιδανικής θέσης που θέλουμε να έχουν οι άνθρωποι.
Αξιοπιστία – Βεβαιωθείτε πως όλες οι πληροφορίες σας είναι συνεπείς. Χρησιμοποιείτε συχνά προκαταλήψεις ή προσδοκίες για να ενισχύσετε την πειστικότητά σας.
Πολυκαναλική υποστήριξη – Να έχετε πολλαπλά επιχειρήματα και κατασκευασμένα στοιχεία για να ενισχύσετε τις πληροφορίες σας.
Κεντρικός έλεγχος – Δημιουργείστε οργανισμούς όπως υπουργεία προπαγάνδας (στμ Υπουργείο Τύπου) ή γραφεία προπαγάνδας.
Ασφάλεια – Η φύση της παραπλάνησης πρέπει να είναι γνωστή μόνο από λίγους.
Ευελιξία – Η καμπάνια παραπληροφόρησης προσαρμόζεται και αλλάζει ανάλογα με τον καιρό και τις ανάγκες.
Συντονισμός – Ο οργανισμός ή το υπουργείο προπαγάνδας πρέπει να είναι οργανωμένο σε ιεραρχική δομή  για να μπορεί να διατηρεί μια σταθερή και συγχρονισμένη διανομή των πληροφοριών.
Απόκρυψη – Οι αντιφατικές πληροφορίες καταστρέφονται.
Αναληθείς δηλώσεις – Κατασκευάστε την αλήθεια
Πηγή: http://www.ausairpower.net/Deception-IWC6-05-Slides.pdf
Διαχείριση της Αντίληψης:
Το μεγάλο όπλο της ελίτ
Από τα παραπάνω μπορούμε να συμπεράνουμε με ασφάλεια πως η διαχείριση της αντίληψης είναι μια ειδικής κατηγορίας προπαγανδιστικής επιχείρησης η οποία έχει βασικό της στόχο να οδηγήσει μακριά από την αλήθεια.

Εδώ τίθεται το ερώτημα γιατί να δεσμεύσει κεφάλαια και πόρους σε μια προπαγανδιστική προσπάθεια που είναι καταδικασμένη να εξοκείλει στα κοφτερά βράχια της πραγματικότητας. Οι λόγοι είναι δύο: Είναι φτηνότερο και είναι λιγότερο επικίνδυνο από την πραγματική αλλαγή, ειδικά επειδή η αλλαγή αυτή δεν είναι προς το συμφέρον της ελίτ. Το κατεστημένο έχει ποντάρει σε ένα τρομερό στοίχημα για να διατηρήσει την σημερινή διαστρωμάτωση και την ιεραρχία του ελέγχου, της δύναμης και του πλούτου. Η πραγματική αλλαγή εμπεριέχει αβεβαιότητα και συνεπώς ρίσκο. Σύμφωνα με αυτό τον τρόπο σκέψης, το χαμηλότερο ρίσκο σαν απάντηση στην μετάβαση είναι να πεισθούν οι άνθρωποι ότι δεν υπάρχει κατάρρευση. Αυτό έχει λιγότερο κόστος από το να συμβεί κάποια πραγματική αλλαγή η οποία μπορεί να αποσταθεροποιήσει το σύστημα.

Όμως  η πραγματικότητα, αντίθετα με την αντίληψη, δεν μπορεί να αλλάξει με την προπαγάνδα και αυτό είναι το αδύναμο σημείο της. Η είδηση πως οι κινέζοι αγοράζουν ιταλικό χρέος και αυτό σώζει την Ευρώπη, δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως το χρέος ή η μεγάλη πιθανότητα χρεωκοπία της Ιταλίας θα εξαφανιστεί. Ένα άλλο παράδειγμα είναι η Ελλάδα. Παρόλα τα Μνημόνια, το χρέος της ανεβαίνει με αστρονομικό ρυθμό. Δείτε το ρολόι χρέους της Ελλάδας στο δεξί μέρος της σελίδας. Το χρέος αυξάνεται με γοργό ρυθμό, δεν μειώνεται. Συμπέρασμα: Τα μέτρα δεν λειτουργούν και χειροτερεύουν τα πράγματα, δεν τα κάνουν καλύτερα.

Αυτό αποδεικνύει πως η καμπάνια της ελίτ και του πολιτικού συστήματος πως μπορεί να λύσει σοβαρά προβλήματα της Ευρωζώνης με χρήση μόνο προπαγανδιστικών τεχνικών είναι σίγουρο πως θα αποτύχει. Το παράδειγμα της προπαγάνδας της Ευρωζώνης πως η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ισπανία και η Ιταλία δεν θα χρεωκοπήσουν, ενώ στην πραγματικότητα η χρεωκοπία τους είναι αναπόφευκτη.

Δεν πάει κάτι λάθος σε αυτή την εικόνα;
Κι όμως, αυτή είναι η πραγματικότητα
όπως μας την σερβίρουν τα ΜΜΕ.
Ήλθε ο καιρός να ανοίξουμε τα μάτια μας.
Όπως μας δείχνουν οι χρηματιστηριακές αγορές, κάποιος μπορεί να χειριστεί την ανθρώπινη συμπεριφορά μόνο μέχρι ενός σημείου και βραχυπρόθεσμα: Η ανακοίνωση πως η Ελλάδα σώθηκε ακολουθήθηκε από μια έκρηξη στις αγορές, ύψους 200 ή ακόμα και 300 μονάδων. Σύντομα η πραγματικότητα άρχισε να εισέρχεται ανάμεσα στα ψέματα και να τα ανατρέπει. Τα διαδοχικά κύματα της πραγματικότητας άρχισαν να παρασέρνουν τα κάστρα στην άμμο που είχε κτίσει η επιχείρηση διαχείρισης της αντίληψης. Στο τέλος δεν έμεινε τίποτα και δεν είχε περάσει ούτε μήνας.

Το κατεστημένο στην Ένωση μπορεί να "ορίζει το περιεχόμενο" όσο θέλει. Μπορεί να ανακοινώνει θετικά αποτελέσματα κάθε μισάωρο, διαμέσου των Μερκοζύ. Μπορεί να προβαίνει σε συνεχείς διασώσεις χωρών "για να σωθεί το ευρώ". Στην πραγματικότητα, όλη αυτή η προπαγανδιστική μηχανή δεν μπορεί να μειώσει το ανυπέρβλητο χρέος ούτε κατά ένα ευρώ. Αυτό συνεχίζει ακάθεκτο να αυξάνεται, χάρη στο "θαύμα του συσσωρευόμενου τόκου". Το ασφαλές συμπέρασμα που μπορούμε να βγάλουμε είναι πως τα κάστρα στην άμμο δεν μπορούν να αντισταθούν στα κύματα της πραγματικότητας.

Τα καλά νέα είναι πως η κατάσταση είναι αδιέξοδη και γι' αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ ακόμα. Πολιτικά, μόνο μια λύση είναι βιώσιμη: Η σεισάχθεια. Η κατάργηση όλων των χρεών. Αυτή πρέπει να συνοδευτεί με μια μετάβαση σ' ένα πολιτικό σύστημα που θα ελέγχει την οικονομία. Αρκετά με την τρέλα του νεοφιλελευθερισμού και με τη θρησκεία του χρήματος. Σύντομα η κοινωνία θα πρέπει να αναλάβει δράση.

Την επόμενη φορά που θα ακούσετε τη φράση "αν δεν το κάνουμε, η Ελλάδα θα χρεωκοπήσει" από τα παπαγαλάκια του Mega, του Alter, της ΝΕΤ και του ΣΚΑΪ, θα ξέρετε πλέον πως εκείνη τη στιγμή είστε ο στόχος μιας επιχείρησης ψυχολογικού πολέμου, μιας προσπάθειας να σας διαχειριστούν την αντίληψή σας με καθρέπτες και καπνούς. Αν συνεχίσουμε να τους πιστεύουμε, κακό του κεφαλιού μας.

Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget